A doua activitate de tip peer-review

Între 2 și 4 decembrie 2019 s-au desfășurat în Copenhaga activități de tip Peer-review și un atelier de analiză cu părțile interesate” în cadrul proiectului “Implicarea eficace a părților interesate în activități externe de asigurare a calității ESQA”. Atelierul de lucru a fost organizat și găzduit de Institutul Danez de Acreditare (DAI) din Danemarca.

Activitățile de tip Peer-review au avut drept scop o analiză amănunțită a modului în care părțile interesate sunt incluse în activități de asigurare a calității externe.

Înaltul Consiliu pentru Evaluarea Cercetării și a Învățământului Superior (HCÉRES) și reprezentanții Institutului Danez de Acreditare au ținut o prezentare despre asemănările și diferențele în includerea părților interesate în Franța și Danemarca.

Adam Gajek, fostul Președinte al Uniunii Europene a Studenților (ESU), a vorbit despre Noi oportunități/provocări pentru participarea studenților produse de ultimele tendințe în învățare (digitalizare, învățământ la distanță etc). Profesorul Bert van der Zwaan a prezentat perspectiva sa asupra Includerii părților interesate în Peisajul Schimbător al Învățământului Superior în 2020-2040, identificând studenții, angajatorii, universitățile și guvernul ca fiind cele mai influente părți interesate în viitorul învățământului superior. 

Agenda atelierului de lucru cu părțile interesate a inclus o sesiune de discuții interactive.

Participanții au fost împărțiți în subgrupuri pentru a discuta, pe baza întrebărilor orientative pregătite în avans, atât asupra bunelor practici și a deficiențelor întâmpinate în implicarea lor în activități de asigurare a calității, cât și asupra modului de colaborare mai apropiat al părților interesate cu instituțiile pentru a întâmpina provocările viitoare, având în vedere schimbările din sfera educațională.

Gazda, Institutul Danez de Acreditare, au împărtășit experiența asupra modului de implicare a studenților și metoda prin care această colaborare poate fi dezvoltată satisfăcător, precum și despre dezvoltarea de noi Linii Directoare pentru evaluarea instituțională prin dialog cu participanți externi, în special reprezentanții instituțiilor din învățământul superior.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *