A doua activitate de evaluare reciprocă

Între 2 și 4 decembrie 2019 s-au desfășurat în Copenhaga “Activități de Peer-review și un atelier de diagnosticare cu părțile implicate” în cadrul proiectului “Implicarea eficace a părților interesate în activități externe de asigurare a calității ESQA” (ESQA). Atelierul de lucru a fost organizat și găzduit de Institutul Danez de Acreditare (DAI) din Danemarca.

Activitățile de Peer-review au avut drept scop o analiza amănunțită a modului în care părțile implicate sunt incluse în activități de asigurare a calității externe.

Înaltul Consiliu pentru Evaluarea Cercetării și a Învățământului Superior (Hcéres) și reprezentanții Institutului Danez de Acreditare au ținut o prezentare despre asemănări și diferențe în includerea părților implicate în Franța și Danemarca.

Adam Gajek, fostul Președinte al Uniunii Europene a Studenților (ESU), a vorbit despre Noi oportunități/provocări pentru participarea studenților produse de ultimele tendințe în învățare (digitalizare, învățământ la distanță etc). Profesorul Bert van der Zwaan a prezentat perspectiva sa asupra Includerii părților implicate în Peisajul Schimbător al Învățământului Superior în 2020-2040, identificând studenții, angajatorii, universitățile și guvernul ca fiind cei mai influenți actori în viitorul învățământului superior. 

Agenda atelierului de lucru cu părțile implicate a inclus o sesiune de discuții interactive.

Participanții au fost împărțiți în subgrupuri pentru a discuta, pe baza întrebărilor orientative pregătite în avans, atât asupra bunelor practici și a deficiențelor întâmpinate în implicarea lor în activități de asigurare a calității, cât și asupra modului de colaborare mai apropiat al părților interesate cu instituțiile pentru a întâmpina provocările viitoare, având în vedere schimbările din sfera educațională.

Gazda, Institutul Danez de Acreditare, a împărtășit din propria experiență asupra implicării studenților și cum poate fi cultivată o colaborare satisfăcătoare, precum și despre dezvoltarea de noi Linii Directoare pentru evaluarea instituțională prin dialog cu participanți externi, în special reprezentanții instituțiilor din învățământul superior.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *